Hello.Do Follow Me. Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
She Little Sunshine

Sunday, 12 December 2010

10 perkara sebelum umur aku 13 tahun



  1. .       Aku  masih lagi dalam kategori budak-budak and yes! I’m childish and I’m proud with the title.
  2. .       Masa tu masih lagi tinggal di area perkampungan yang dekat dengan pantai so every weekend memang turun ke pantai.
  3. .       Pertama kali aku memasak ialah ketika aku baru darjah satu dan nasi yang aku masak sangat lah superb sebab aku letak gula 3 sudu. Aku ingat bila masak nasi kena letak gula sebab selalu makcik aku masak lepas dari sekolah mesti letak kicap kan and nasi tu jadi manis kan so dari sana aku dah fikir kalau masak nasi kena letak gula and at the end, ayam kat reban nenek aku gak yang sudi merasa air tangan aku yang pertama.
  4. .       Setiap hari sabtu dan ahad mesti duduk depan tv nak tengok kartun sailor moon, doreamon, dragon ball. Pada waktu malam hujung minggu mesti ada tengok cerita spanar jaya sebab ada Abang Is a.k.a Ahmad Idham.
  5. .       Ayah selalu buang puntung rokok kat luar rumah dan masa tu gak la aku dah mula berfikiran jahat nak try hisap rokok tapi.. aku tak buat ya sebab aku budak baik J
  6. .       Mula belajar mengayuh basikal setelah berpuluh2 kali terjatuh and akhirnya aku berjaya. Mula belajar naik bas ke pekan. Mula belajar bercinta dengan budak kampung. Mula belajar bermacam2 perkara lagi.
  7. .       Asal ada masa terluang mesti main masak2 dengan jiran menggunakan sabut kelapa and then masuk hutan cari sayur paku pakis untuk di masak. Jiran aku ialah tukang masak yang sangat pandai dan aku ialah antara anak muridnya yang cepat memahami sesuatu.
  8. .       Pernah buat pondok kecil yang ada tempat tidur, bila mak atau ayah marah lari masuk ke dalam pondok kecil and tidur kat sana tapi tak sampai sejam dah balik rumah sebab banyak nyamuk..
  9. .       Permainan kampung yang selalu di layan confirm main getah, engkek-engkek, main guli, main rondes, main tepak, hide and seek, ice fire, bubut2 a.k.a kejar2, polis pencuri, congkak and lagi best bila pergi melastik burung and panjat pokok mangga . Aku ialah budak tomboy pada masa itu ya!
  10.  dah tentu banyak kenangan manis dan pahit masa budak2 dulu sebelum dah start nak jadi remaja kononya sebab nak masuk sekolah menengah dah kan..

* aku tak merokok ya masa budak2 dulu, tak macam kanak-kanak ni, umur 5 tahun dah smoking..ishhh..


p/s : kalau masa boleh di putarkan semula, nak balik ke zaman kanak2 sebab selalu dapat duit raya..


next entry nati, 10 perkara sebelum umur aku 16 tahun.

6 comments:

Cikgu Fikri said...

wah...

wah, mcm dlm drama lah...
bler sedih, lari kt pondok kecil...
anyway, tergelak2 bcer yg num 3 tu..
letak nasi dlm gula..
xpew2..
percubaan pertama kan?
keep it up!!!!

Privacy_Resident said...

hahaha apsal rasa macam benda pelik2 je ni? :D

WaNee said...

anda telah di tag! :)
http://lifedatiused2live.blogspot.com/2010/12/dua-orang-tag-saya_13.html

MiSzy DiaN said...

cikgu fik :drama yerr? ah'ah mmng betol pun dulu,asal kena marah lari masuk dlm pondok padahal pondok depan rumah jer pun..hehe..jgn gelak la,saya budak baru belajar memasak nasi ok.. :)

privacy : apa yg peliknya?semua ni crita budak2 ok..hehehe

wawa : ok thanks ya syg..

little cart00n said...

hahaha...
masa kecik2 salu main polis entry n sorok2..skarang, dah besar rindu pulak dgn zaman kanak2 ribena! ;p

MiSzy DiaN said...

little cartoon : best kan zaman kanak2 dulu skrg ni dah besar pnja..tak bley plak nak main gtu lagi..hehe

Reserved | Copyright | Template Edited by She Little Sunshine. All Rights Reserved © 03 February 2014