Hello.Do Follow Me. Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
She Little Sunshine

Thursday, 16 December 2010

Ben Ashaari : Segmen Dulu Aku Nakal!

BEN ASHAARI

wOoooot2.. nie first time join segmen dari Ben Ashaarikita. Jom terjah segmen dulu aku nakal.

Tahun 1998 bapa aku telah mendaftarkan diri aku di Sk Tanjung Aru, Kota Kinabalu Sabah sehinggalah aku menamatkan pelajaran aku sampai darjah 6 pada tahun 2003. Lepas jak result UPSR keluar, aku telah ditempatkan oleh pihak Kementerian Pelajaran Negeri Sabah di SMK Sanzac, Kota Kinabalu plak pada tahun 2006. Ui! Sekolah keturunan bapa aku plak nie taw sebab semua family sebelah bapa aku belajar kat sini. Agaknya aku ni generasi yang ke berapa ya? Pada tahun 2008 ake telah berjaya menamatkan zaman persekolahan aku dengan bangganya. Proud to be myself!

Dalam banyak2 aktiviti yang ada kat sekolah aku ikut aktiviti dating! Ahahaha.. ada ke? Ada kan? Wajib tu kat semua sekolah ada taw. Takde ar, aku penah ikut sukan Hoki masa form3 sampai MSSM jak pun and olahraga daripada form3 sampai form5 gak. Acara feveret mesti ar acara dating! Ahakss.. lari topic lagi. 100m and 400x1. Tak bley ikut acara lari jarak jauh sebab nafas pendek. Huh!

 Daripada form1 sampai lah form5 aku hanya memegang jawatan bendahari jak. Dah takda jawatan yang lain sesuai dengan aku sebab tangan aku nie tangan duit ok. Oh ya, lupa lak masa form2 jadi pengawas perpustakaan plak. Hehehe..

Aku tak suka subjek math sebab nombor2 ni buat aku pening kepala tapi aku suka subjek perdagangan sebab bley pegang duit banyak2 nanti. Mata duitan btol. Ayahanda Norismairwan plak ialah guru kesayangan aku dulu dan tak ramai yang suka kat cikgu ni sebab dia guru disiplin masa tu. Hehehe.. dah korang selalu wat jahat kan sebab tu tak suka..

Sebab guru kelas aku suka sangat letak 3 meja setiap barisan dalam kelas, maka aku dengan 2 orang lagi kawan baik aku selalu juga la tido dalam kelas kalu subjek tu amatlah memboringkan. Imah dan Sue korang lah Kawan Baik aku dari dulu hingga sekarang. Selalu nya ari isnin aku memang nda datang kelas, then ari selasa Imah plak nda datang. Pastu ari rabu, Sue lagi nda datang kelas. Ari khamis plak, kami bertiga nda datang kelas. Nak tengok muka kami bertiga selalu ada pada ari jumaat jak sebab nak amik berkat penghulu segala hari kan. Hehehe..

Soalan wajib ke harus nie? Cita-cita masa sekolah dulu? Masa sekolah rendah dulu aku bercita2 nak jadi pramugari. Angan2 tinggi sangat sebab suka naik kapal terbang tapi tak sedar diri sebab ketinggian diri tidak mengizinkan.. Huhu..kecewanya. Then bila dah masuk sekolah menengah, nak jadi doctor plak tapi bila naik form4 tak plak amik aliran sains. Huh! Maka cita2 dah beralih arah kepada minat nak jadi cikgu. Macam cikgu disiplin aku tue. ajar subjek perdagangan. Hehe..mampu kah aku menjadi seorang cikgu? Insya allah. Amin..

Artis feveret masa sekolah? Entah la aku pun nda pasti artis mana minat masa sekolah dulu. Hahaha.. aku minat yang hansem2 dan lawa2 jak . ok?

Dalam banyak2 perkara yang aku nda bley lupakan ialah masa form5 dulu. Aku bersemangat datang ke sekolah ari2 sebab mamat yang aku minat duduk kat sebelah kelas aku. Hehe.. secret admire lah kata kan. Asal lalu sebelah kelas dia, mesti pandang2 jeling2.. siap berjumpa depan tandas lagi. Ahakss.. mana bley lupa kenangan nie. Mahal tue.. hehehe..

Kalau lah masa boleh diputarkan kembali, aku nak sangat masa tu dikembalikan pada tahun 2008. Masa tu ialah masa yang paling penting bagi aku sebab aku nak belajar betol2 supaya result SPM aku lagi bagus dari sekarang. Huhu. Tapi mana bley macam tu kan? Takpa la, bagi peluang pakai baju sekolah macam dulu pun dah kira ok la tue.. hehehe..

Kenakalan yang aku tak dapat nak lupakan dulu ialah bila aku pergi curi anak ikan koi pengetua kat kolam setiap minggu dan anak2 ikan tu cuma dapat bertahan dalam botol air selama 3 ari jer. Kemudian, aku ajak junior aku merangkap kepada roommate untuk aku escape sekolah dan asrama semata2 nak pergi open house kat ofis mama aku jer. Dan yang last sekali, aku terpaksa panjat bangunan asrama untuk turun ke kelas malam sebab pagar dah kena kunci. Pakai baju kurung ok! Sengal punya tukang kunci tu! Huhuhu..


p/s : wat pengetua tercinta ku, bukan aku seorang saja yang cilok anak ikan tu .. dah dia dok dalam kolam tak kena bagi makan, jadi aku bela la bagi makan kat dorm. Cian dia taw.. hua3..
sorry sangat2.. aku memang jajal dulu k.. 

12 comments:

miszlullaby said...

Huhuhu...ML penah skodeng masuk asrama lelaki tym dak laki gi solat jumaat =P

MiSzy DiaN said...

ML : wahhhh ML kaki skodeng yaa..dian tk penah wat mcm tu taw..stakat skodeng dr bangunan sblah penah arr..hehehe..skodeng senior dating..

Rozuan Ismail said...

salam perkenalan..saya rozuan

Cikgu Fikri said...

wah..
cemerlang gak zaman skolah ko...
jd bendahari lah, join hoki lah..
err...
Sabah Next Top Model xjoin ker?
hehheheh :)

BeYLa! said...

haha gleh lah nk pnjt bgunan bgi.nseb la x jtuh.klu x arwh dh ko! XD

Miela Tahril said...

dtg singgah dari blog ben ashaari

Shahazrin said...

nakal2...

MiSzy DiaN said...

rozuan : salam perkenalan yaa.. :)

MiSzy DiaN said...

cikgufiq : cemerlang? hahahaha..bley laa..bendahari kan..besa laa..tgn duit nie..hahahaha..model?tak ckup tinggi laa..hahahaha

MiSzy DiaN said...

Beyla : hahahaha.. pa bley wat..dah kena kunci..kalu tak trun kelas mlm lagi truk taw..haha..pakar memanjat ni taw..

MiSzy DiaN said...

miela : Oouh..salam..salam..hehe

MiSzy DiaN said...

shahazrin : nakal? ahahhaha..bley laa..

Reserved | Copyright | Template Edited by She Little Sunshine. All Rights Reserved © 03 February 2014