Hello.Do Follow Me. Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
She Little Sunshine

Thursday, 20 January 2011

Day 20

Day 20- someone you see yourself marrying/being with in future.


nak tersedak aku bila tengok task kali nie taw.. fuhhhh.. tarik nafas panjang2 then hembus.. cool dian.. chill babe.. hihi.. nervous ke?? someone you see yourself marrying/being with in future.. kenapa dia bagi task macam nie? kenapa? kenapa?


dulu masa tengah hot couple dengan Mr Angkuh sibok lah cakap pasal kawen padahal belajar tak habis lagi pun..hehe.. mulut nie kan gatal nak cakap benda macam tue.. dah terlajak cakap maka di teruskan lah jua sesi merancang masa depan kononnya.. hihi.. alih-alih dah putus jadi kawan jak.. eh? kami masih macam dulu juga biarpun dah clash ok.. masing-masing dah sepakat untuk berpisah and jadi kawan sebab nak tumpukan perhatian lebih kat study.. tapi itu tak bermaksud study aku dengan dia terganggu.. everything is under control.. hehe..


ya, satu masa dulu aku pernah terfikir nak kahwin ngan dia.. hehe.. jangan gelak2 kat sana, sepak kang..hihi.. besalah tue, pemikiran tak update lagi padahal sengaja fikir macam tue..hehe.. dalam tempoh setahun yang lalu, macam-macam perkara dah terjadi.. selalu temankan dia pergi training kat dewan untuk main badminton , susah senang kami selalu bersama-sama.. ayat aku tak jiwang ok.. bila dia ada masalah, kena lah tolong kan, macam tue gak ngan aku.. dalam erti kata lain, we need each other..


ada orang cakap yang kami terlalu serius sangat sampaikan nak juga mengada-ngada bawa balik ke rumah jumpa parents. setiap orang ada pandangan tersendiri tapi apa salahnya kan kalau nak kenalkan bf/gf kat parents.. instead, lebih bagus sebab dah dapat restu awal cuma sampai mana kesudahan hubungan tue bergantung pada diri masing-masing.. 

da great Mr Angkuh sibling's

dia bawa aku balik ke Labuan untuk berjumpa dengan parents dia and so far so good.. aku pun dah banyak kali balik kat sana.. hehe.. and lagi satu, aku panggil parents dia Mama + Ayah.. hihi.. suka hati aku jak kan, tapi mama dia juga yang suruh.. family dia boleh terima aku, begitu juga dengan adik beradik dia.. now bila dah clash macam mana hubungan aku dengan keluarga dia?still ok.. ayah memang dah taw kami berdua cuma kawan and ayah ada tinggalkan pesan kat aku..


jaga diri baik-baik.. jaga abang baik-baik juga.. ayah tak marah kamu berdua.. yang penting, belajar dulu agar ayah dapat tumpang gembira dengan kamu. kalau ada jodoh, tak kan ke mana.. ayah masih terima kamu macam anak ayah..aku nak nangis dah bila ayah cakap macam tu taw..


time kakak kawen.. 1st time dia jumpa dengan family besar aku

parents aku pula? hermm.. dah banyak kali dia pergi rumah aku.. semua family aku kenal dia termasuk pakcik makcik and nenek aku sebab aku pernah bawa dia balik kampung.. semua bagi restu and suruh belajar baik-baik..sampai ada yang cakap, lepas habis belajar ni boleh lah kawin kan..hihi


tak kesah apa orang nak cakap pasal kami.. cakap lah.. yang penting aku cuma nak berkawan dengan dia baik-baik dan jaga hubungan nie.. kalau ada jodoh tak kan ke mana juga kan? hehe..ye tak? aku pun tak fikir banyak sangat pasal hal nie..


teringat dulu pernah gatal mulut nak cakap macam nie..

" yang, nanti nak kahwin kat mana? Labuan ke KK? kah kudat?"
" kahwin jak dekat pejabat tok kadi terus, senang cerita "




ceyhh apa punya jawapan lah dia bagi kat aku..asa macam nak bagi dia penampar kejap.. hehe..yang terlatest sekali, dia sanggup bayarkan lesen memandu untuk aku supaya aku senang nak pergi kuliah nanti huhuhu.. daddy aku pula cakap macam nie kat dia..

" tak payah bayar lah kan balik duit lesen tue.. kira macam deposit lah k"

haish!! tak tentu lagi jodoh kami macam mana dy.. hehe.. tapi aku memang pernah terfikir nak kawen ngan dia lah..hihi.. aku suka orang yang tinggi lampai macam dia, aktif sukan, humble, and caring..
korang yang tengah hot couple tue, jaga baik2 ya bf/gf korang.. hehe.. semoga hubungan korang berpanjangan.. nanti kawen jemput aku kat blog nie ok.. hehe.. rasanya jodoh kami dua berpanjangan tak?? hihi..


p/s : sometimes rasa rindu pula dengan kenangan lalu..


selamat berblogging






Ya Allah… Seandainya telah engkau catatkan… Dia milikku tercipta buatku… Satukanlah hatinya dengan hatiku… Titipkanlah kebahagian antara kami…. agar kemesraan itu abadi… Dan ya Allah… ya tuhanku yang maha mengasihi… Seiringkanlah kami melayari hidup ini… Ketepian yang sejahtera dan abadi…Tetapi ya Allah… Seandainya telah engkau takdirkan… dia bukan miliku… Bawalah ia jauh dari pandanganku… Luputkanlah ia dari ingatanku… Dan peliharalah aku dari kekecewaan….Serta ya Allah ya tuhanku yang maha mengerti… Berikanlah aku kekuatan… Melontar bayangannya jauh ke dada langit… Hilang bersama senja nan merah… agar aku bahagia… Walaupun tanpa bersama dengannya…Dan ya Allah yang tercinta… Gantillah yang telah hilang… Tumbuhkanlah kembali yang telah patah… Walaupun tidak sama dengan dirinya…Ya Allah ya tuhanku… Pasrahkanlah aku dengan takdirmu… Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan… Adalah yang terbaik buat ku… kerana Engkau maha mengetahui… Segala yang terbaik buat hamba Mu ini…Ya Allah… Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku… Di dunia dan di akhirat… Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini… Jangan engkau biarkan aku sendirian… Di dunia ini mahupun di akhirat… Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran… Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman… Supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup… Ke jalan yang Engkau redhai… dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh….Amin.. Ya Rabbal A’lamin.

5 comments:

sissyira said...

salam

ala, touching nye kamu berdua, semoga ada jodoh hendaknya :D

MiSzy DiaN said...

@sissyirasis..hehe..insya allah.. :)

azieda razak said...

semoga kamu berdua ada jodoh... doa ini yg saya amalkan masa mula2 kenal si buah hati saya... agaknya dia jodoh saya, kami bertambah rapat sehingga skrg & semua family da kenal... doakan kami juga ye...

ZACK ENTRY said...

semoga berbahagia hingga dijodohkan(kahwin)..=)

nas said...

salam
wah..best la kalau ko dapat jumpa ngan parent dia...boleh la rapatkan hub sblm korang kawen..hu3

Reserved | Copyright | Template Edited by She Little Sunshine. All Rights Reserved © 03 February 2014