Hello.Do Follow Me. Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
She Little Sunshine

Monday, 10 January 2011

Jangan berjauh wahai hati

hari nie rasa macam tak bersemangat pula nak buat apa-apa benda selepas jak aku dapat tahu tentang cuti 5 bulan yang akan mendatang.. dalam tempoh 5 bulan cuti tanpa kuliah nanti aku ingat nak kerja part-time dan selesai kan lesen memandu aku yang telah dibiayai percuma oleh Mr Angkuh. bila aku bagi tahu dia semalam pasal cuti 5 bulan tue, dia cakap dia akan balik Labuan masa tue.. bila dia dah cakap macam tue terus mood aku  dah takda.. terasa macam dah hilang kaki dan tangan pula.. atau aku yang masih berharap dan bergantung dengan dia? tidak boleh berdiri sendiri?


aku rasa aku perlukan seseorang untuk bagi support kat aku.. untuk sedarkan aku macam mana nak berdikari tanpa bergantung dengan orang lain? sekarang nie dah mula berjauh hati dengan dia.. kemudian masalah lain mula datang bertimpa-timpa kat aku? dugaan apa kah ini? nak mengeluh pun tak boleh tapi apa yang boleh aku buat? kena juga bersabar dengan keadaan sekarang.. aku teringat cakap lecturer aku dulu. ada kalanya kita kuat dan mampu untuk berdepan dengan segala masalah tapi sampai satu tahap kita akan terduduk apabila dah tak mampu nak berdepan dengan masalah tersebut. 

terjumpa petikan ini dari iluvislam .. dah mula rasa bersemangat sikit..

Sabarlah, bukankah mentari akan selalu menghiasi pagi dan malam senantiasa indah dengan sinar lembut rembulan dipagar bintang. Senyum dan hapuskanlah air matamu serta hilangkanlah lara di jiwa. Terimalah semua sebagai sebahagian kembara kehidupan yang akan menemui rahsia di sebalik titian kehidupan yang kau jalani. Hingga, kelak kau akan rasakan tidak ada lagi riak kegelisahan dan keresahan saat bersendirian.

9 comments:

nelly said...

suka ayat-ayat dr iluvislam.com dan setuju sangat-sangat!

Boloque said...

best nyer dpt cuti..dan banyak2 la bersabar yer..

TERKINI: Lionel Messi Pemenang FIFA Ballon d'Or 2010,Dah Dua Kali La.Tahniah!

HANGAT: Kami tidak bersetuju Ana Raffali menang Anugerah Juara Lagu 25

MiSzy DiaN said...

nelly : kak suka baca sb artikel dia suma bagus2..

MiSzy DiaN said...

boloque..
cuti tak best laa..
sabar jak la jwbnya skrg nie..

nelly said...

betul2 . .
iluvislam uh len . . that why nelly pun suka . .

MiSzy DiaN said...

byk artikel yg menarik kt sana kan..
tp tak slalu baca ar..kdg2 jak..hehehe..

^mISz MatAHarIEy^ said...

jom join contest niey.. http://mataharieysstory.blogspot.com/2011/01/sixtysix-lurvelurve-giveaway.html

ALFALORA MOHD MUSTAFA said...

sy yakin awak mampu!!

MiSzy DiaN said...

alfalora : thanks yaa..harap saya mmpu laa..

Reserved | Copyright | Template Edited by She Little Sunshine. All Rights Reserved © 03 February 2014