Hello.Do Follow Me. Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
She Little Sunshine

Tuesday, 22 March 2011

budak kecik jad ofis boy? ini bukan cobaan..

hari nie aku dapat ofis boy baru tapi sayangnya dia cuma datang untuk hari nie jak.. alalala mengapakah? sudah lah budak, kecik lagi pastu cakap pun nda lurus.. hihi.. standard laa budak baru umur 3 tahun.. siapa kah dia? anak buah aku laa.. awal pagi tadi masa tengah syok2 online, tetiba kena call pastu call pun guna telefon pejabat.. aku dah cuak sebab aku ingat pensyarah yang call nak bagitaw untuk datang melawat.. taw2, bapa aku..
ok! bukan pensyarah yang datang melawat tapi bapa aku yang datang melawat time aku tengah praktikal.. best kan.. 


rupanya kena call tadi sebab bapa aku suruh aku amik si Pyan, bawa pi ofis lagipun aku punya bos pi kursus kan so aku sorang jak lah kat ofis tue.. haishh nasib jak nda hura hara ofis tadi, al-maklum lah ofis pakcik sendiri kan.. so layan lah aksi dia di ofis tadi.. 


meet my new office boy yang hensem
-Muamaar Soffian a.k.a pyan -

so, since dia dah datang menyemak sket kat ofis nie, aku kena share meja ngan dia and hari nie dia nda hyper-active sangat sebab nda brapa sihat kan so aku pujuk dia duduk baik2 dengan bagi semua segala-gala pen yang ada untuk dia menulis sebab dia nie tukang kasi lawa dinding bilik aku jua.. memang tip top and pro!


buku time skolah rendah dulu dengan 3 highlight pen + pembaris and pensel..
peace (^.^)v

semangatkan dia menulis.. pintar ni anak..
budak kecik umur 3 tahun dah pandai baca surah Yaasin and Al-Ikhlas..
percaya nda?

since tengahari tu kami nda makan nasi, so aku belikan dia ice-cream daripada Walls.. terus ni terkenang kisah lama.. huhu.. lupakan! actually, aku yang teringin nak makan ice cream sebenarnya lagipun tadi ice cream dia nda abis, so dia bagi kat aku laa.. apa lagi.. 
rezeki jangan di tolak ya peeps ^.^ 


 aku maw on9 tadi, tapi payah sangat sebab dia balik2 panggil aku pergi masuk bilik meeting sebab maw tengok tu replika kapal.. dalam bilik meeting ni ada banyak kotak-kotak cenderamata daripada Istana Negeri yang sampai sekarang masih lagi belum terkemas ^.^

alaaa nong! jangan laa ko sentuh2 sana nati rosak, abis laa kita

tangan dia memang amai ok.. dia pi cabut2 tue manik-manik dekat kain merah tue.. pastu sibuk suruh aku gam balik.. bhaaa matey larhh kita nong.. hahahaha.. pastu boleh pula dia tanya aku kalau aku maw driving ka nda kapal nie.. 
pyan! acik pun lesen P nda kuar lagi nong apa lagi maw bawa kapal besar.. hehe
btw, ada kaa driving kapal besar? hurmm..


nda lama kemudian, aku bawa dia balik pi meja aku semula sebab tadi aku tengah update blog pastu dia pi panggil masuk bilik meeting.. then aku suruh dia duduk diam2 dan conteng jak laa buku tue sambil aku online.. sekali tengok.. 
nahhhhhhh
tidur sudah dia.. 
lawa kan style dia tidur.. hahahaha.. terus aku angkat dia pi bilik meeting and biarkan dia tidur.. dapat lah aku online dengan senang hati..


and hari nie aku balik awal dari kebiasaannya.. jam 4, terus pulang rumah tapi hujan lebat.. banjir nie jalan di Kingfisher tapi redah jak lah.. masa pulang tu aku terfikir macam mana la Mr Angkuh maw pulang ke rumah ni dalam keadaan hujan lebat.. Oh aku rindu sama kamu wahai Mr Angkuh..

hari nie walaupun tue lecturer nda melawat tapi bapa aku dah datang melawat ok.. dia pi check aku punya buku laporan harian and segala akaun yang aku dah buat.. siap kena ajar lae cara2 buat nota.. perasaan nervous tu pun nada, sebab bapa sendiri kan.. haha mana maw cari macam nie?

ok? semoga esok hari tiadalah surat faks dari Poli sampai untuk aku sebab laporan aku nda lengkap lae semua.. hahaha.. ok thanks for reading and have a nice day all's 


'selamat berblogging'

8 comments:

Cikgu Fikri said...

WAH..
TU kah office kau?
aritu knp pyan tak ikut skali kita g KLCC?
huuhuuh...
ae, amacam hadiah aku?
ok tak?
dah mkn biskut tu?
huuhuhu :)

zahidah dihaz said...

adik saya pun tengah nervous tunggu lecturer datang kat tempat praktikal... good luck..

out: drama princess tu saya downlod...check kat sini Medium Quality

il ya na said...

part paling best adalah eskrim moo tu. grrr

jeera said...

itu bdk manyakkss cumill hikhik
wah betul ke da pandai baca yassin ? Y_______Y

MiSzy DiaN said...

fiq : ahh'ahh nie laa ofis aku.. hahaha.. kalu ko p cni pun,mcm bkn ofis jak taw.. hehehe

ehh.. hadiah ko ok jak laa.. hehehe.. biskut tu pn sedap tp c pian yg abiskan suma.. hahaha.. ada jua laa aku rasa.. tq yaa..

kalu maw bawa pian p klcc, nda terjaga oleh aku taw lgpun dia hper active bhaa.. hehe

MiSzy DiaN said...

zahidah : adik awak pun praktikal juga ka?? hehe.. harap2 lectr tu nda garang laa.. hehe

MiSzy DiaN said...

il ya na : ehehehe.. nak ice cream gak ke?? mehh dtg cni.. :)

MiSzy DiaN said...

jeera : ah'ahh.. dia pndai baca yaasin tapi tak laa full cuma sampai ayat ke 6 atau 7 kot.. hehehe.. ajar dia since dia umo 2 tahun lagi :)

Reserved | Copyright | Template Edited by She Little Sunshine. All Rights Reserved © 03 February 2014