Hello.Do Follow Me. Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
She Little Sunshine

Monday, 25 April 2011

cinta si kanak-kanak



short entry and enjoy your reading
budak² lagi taw dan arif pasal cinta okei :)







wartawan : apa bukti cinta akan negara?


kanak² : adik nyanyi lagu 'Negaraku' di sekolah, masa perhimpunan.


wartawan : cinta kepada cikgu?


kanak² : kalau sayang cikgu, kita jangan buat bising, terima kasih cikgu dan bagi hadiah kepada cikgu.


wartawan : bagaimana pula dengan cinta kepada sekolah?


kanak² : cikgu ada kata ' kalau cinta dan sayang pada sekolah, jangan buang sampah di merata² tempat.


wartawan : apa yang adik lakukan untuk menunjukkan rasa cinta adik kepada emak dan ayah?


kanak² : adik nda cinta tapi adik sayang ibu dan ayah. adik akan belajar rajin², adik akan dengar cakap ibu, cakap ayah..



masih ada harapan buat mereka lagi :)


anak siapalah yang pandai sangat cakap macam nie kan? perghh~ sejuk perut ibu mengandung kalau dapat anak macam nie kan? ada lagi kah kanak² macam nie erk pada zaman nie?




*sekadar cerita penyejuk hati dan badan :)
Photobucket

32 comments:

sweet stalker said...

alahai..comel je dyeorg..budak tak berdosa lagi.. huuu

Sis Aieda said...

macam aieda kecik2..
*ayat budax perasaaan lebey*
(^___^)

MiSzy DiaN said...

@sweet stalker sbb tu kena ajar n didik dorg dgn penuh tatasusila :)

MiSzy DiaN said...

@Sis Aieda bhahahaa aieda,,perasan daa :p

fyezah hasbullah said...

hee . tetiba terasa macm kanak2 plak .. lol ...

nelly said...

anak Nelly akan datang .
=p

Shamsuddin Amin said...

mcm nak cubit je pipi budak yg jawab soalan tu...
pandai sgt...^^

MiSzy DiaN said...

@fyezah hasbullah haha.. nak jadi kanak2 pula? hehehe..

MiSzy DiaN said...

@nelly eheeem.. awal lagi dik..hehehe

MiSzy DiaN said...

@Shamsuddin Amin cubit pipi saya sbb saya lah budak yg pndai menjwab tu.. hehee

the GirL said...

pandai dan cumey le... mcm kite... hahaha...
dian; kte umo 20... hihi..

nelly said...

haha
tak salah ..
=p

kak , warna purple lawa ..
=)

MiSzy DiaN said...

@the GirL hahaha pndai n comel mcm saya juga.. hahaha.. 20? ehh sama~ :)

MiSzy DiaN said...

@nellypurple lawa? okei2.. hehe sbb dorg lg suka kaler ijau.. hihi tu akak tnya nelly :)

IQ = Iez Qis said...

cinta kanak-kanak adalah cinta yang suci!

the GirL said...

dian pon matriks ke?? skrg study mne??? =)

akubudakejut said...

melentur buluh biarlah dr rebungnye..^^kiut giler diaorg tu..hehe...

cik najihah said...

opss sory dear x pe2 still bole letak gmba yg kiut2 hihi

Nur Liyana said...

coeml betul....
dulu2 agaknyer yana comel tak???haha tnya kat sini pulak..hahah

Novelgurl said...

skrng..ish3* ssh nk jumpe bdk2 cm2 hu2.Eh..purple.. cm sunyi je =P

mary ann ;) said...

rindu zaman kanak2 ;)

Munirah Ismail said...

comel jek..tapi skrip2 alal2 hafal pon ade gak budak nih..heheh

saharinasaharudin said...

sweetnyee kanak2 itu :)

MiSzy DiaN said...

@IQ = Iez Qis betul.. sbb mereka nda taw erti dosa :)

MiSzy DiaN said...

@the GirL dian poli jak :)

MiSzy DiaN said...

@akubudakejut yupss.. betul tue.. kena didik dorg dari kecil lagi.. and da pic,credit to google :)

MiSzy DiaN said...

@cik najihah heheh nda pa.. nati dian cuba pakai shawl :)

MiSzy DiaN said...

@Nur Liyana hahaha yana, comel kot.. tp dian lg comel.. ahahaaaaa

MiSzy DiaN said...

@Novelgurl sunyi ka?? huhuhu

MiSzy DiaN said...

@mary ann ;) jom balik ke zaman kanak2.. :)

MiSzy DiaN said...

@Munirah Ismail heheh ni rekaan jak :)

MiSzy DiaN said...

@saharinasaharudin comel kan dorg.. alalallaa..

Reserved | Copyright | Template Edited by She Little Sunshine. All Rights Reserved © 03 February 2014