Hello.Do Follow Me. Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
She Little Sunshine

Thursday, 7 April 2011

Doa memohon cinta


السلامعليكمورحمةاللهوبركاته.

"Allohumma innaa nas-aluka hubbaka, wa hubba man yuhibbuka, wa hubba `amalin yuqorribuna ilaa hubbik"

"Ya Allah, kami memohon cinta-Mu, dan cinta orang-orang yang mencintai-Mu, dan cinta kepada amalan yang mendekatkan kami pada cinta-Mu" (dari doa dalam hadits hasan riwayat at-Tirmidzi) ... 




cinta itu bukan sesuatu yang boleh di paksa
cinta itu ketulusan
meskipun cinta tak dapat kita miliki
kesempurnaan terlahir bukan dari fizikal
tapi dari peribadi yang baik dan yang indah
cinta itu mengerti
kala kesedihan datang
cinta hadir untuk menghapus luka
berganti tawa bahagia
cinta itu pula adalah tangisan
yang boleh mengalirkan air mata
kerana di saat kita tidak mampu memilih
cinta pergi tanpa bertanya
apakah aku sanggup di tinggalkanya..


p/s : cinta dalam hati memeritkan.. wahai dian, kuatkan dan tabahkan hatimu : )

10 comments:

kira kekuri said...

wahh bole apply lah ni kn. ehhe

b a m b a m ' s said...

huhuhu.. CB pon tacing gak ar malam nieee.. huwaaa~ jom layan lagu putus cinta! heee~

sireclipse said...

owh cinta.. rinduku padanya..

Shamsuddin Amin said...

wah, bestnyer...
siap bg doa lagi...
isyaAllah akan diamalkan...^^

Dayana AZ said...

i EXTRA like this post! :)!!

MiSzy DiaN said...

@kira kekuri eheemm.. eheem.. apply apakah itu? hehe

MiSzy DiaN said...

@b a m b a m ' s huwaaaaa CB.. jgn laa ckp mcm tu, tmbh laaa sedih lg ni taw..

MiSzy DiaN said...

@sireclipse nak kirim rindu skali kt dia.. hehehee

MiSzy DiaN said...

@Shamsuddin Amin blh jak di amal kan, insya allah :)

MiSzy DiaN said...

@Dayana AZ Dayana.. tq :)

Reserved | Copyright | Template Edited by She Little Sunshine. All Rights Reserved © 03 February 2014