Hello.Do Follow Me. Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
She Little Sunshine

Friday, 15 April 2011

kejutan hari jumaat

salam kepada penghulu segala hari semua!
aku terblurr kejap sebab nda taw apa maw di update padahal begitu banyak link peserta LUCKY DRAW yang perlu di update, maaf sebab lambat update ya (n__n)Y, aku rasa macam aku terkena kejutan hari, bukan kejutan budaya yang orang selalu sebut² tue :)  apa tu kejutan hari? entah la aku pun main bantai jak sebab banyak sangat yang dah berlaku hari ni so aku just buat kesimpulan jak ..

kejutan hari 1 - jadi pegawai pemungut cukai

demn! ehh syukur~ sebab hari khamis tue aku dapat surat dari pihak LHDN yang menyuruh aku jadi wakil untuk pergi ke Bengkel Potongan Cukai Berjadual minggu depan. derr~ aku cuma praktikal jak tapi bila kena suruh pergi bengkel ni aku jadi macam ~ whatdaa? (@_@) happy pun ada, nda yakin pun ada sebab aku taw yang ada dekat bengkel tue semua kakak² dan abang² hensem nati, kunu laa kalau ada kan.. terima jak laa~ :)

kejutan hari 2 - latihan memandu

sudah lah datang lambat, maw ujan lagi pastu asal jak aku jejak kaki pi sana mesti aku neves.. kronik betul aku ni sebab darah gemuruh terlampau~ :( padahal maw habis sudah aku latihan, tinggal sejam lagi. tunggu punya tunggu tue tutor datang, hujan pula daa~ aku ingat law ujan boleh cancel latihan tapi dah datang jauh² nak cancel pula? teruskan jak laa.. 

yang bikin aku rasa macam nak pergi jauh bila bab naik bukit.. arghhhh~ maw jak aku teriak kuat² sebab dua kali aku terturun dari bukit and nda dapat lepas tu bukit.. kalau di ikutkan sebelum ni, naik bukit aku okei jak tapi tadi~ hurmm (T__T) maw nangis suda aku.. kali ke-3 baru lah pass..

then bab² parking pula, semua no hal.. boleh buat, cuma bukit~ bikin aku gabra betul.. then tu tutor cakap, 
next week kita pakai kereta proton baru ko selesa sikit kan :)
aku balas, 
eayaa selesa tapi terlampau besar bhaa, namaw la.. maw kancil jak..

balik terus~ bye3..

kejutan hari 3 - pergi pasar

macam besa pergi pasar untuk beli makanan malam bukan untuk barang sekolah : P
mama pesan, beli paha ayam 2 kg, sayur apa² jak dengan lada padi 2 bungkus.. okei taw.. lepas jak beli semua barang tu, masuk kereta balik.. 
MD : mak, teda lada padi.. lada besar jak ada..

mama : bha pergi lah beli lada besar kalau macam tue.. 

MD : okei ~ :/

2 minit kemudian

mama : lada apa kau beli?
MD : lada ni jak yang ada.. 
mama : bukan lada ni tapi lada yang besar lagi tue..
MD : alaa mama ni, cakap laa lada size XXL bhaa.. mana dian taw..
mama : pergi beli balik..
orite~ :)

lada size XXL

lada size L , yang aku beli

tukang jual tu pun, ' ai, kakak nie lagi'
mama, lepas nie kirim satu² yaa.. kurus jua dian berulang alik dari kereta pi gerai tue..

kejutan hari 4 - burger ayam
dari hari tue lagi aku teringin maw makan burger.. nda taw kenapa, mengidam pun bukan.. di layan jak perasaan tue.. so aku minta kirim burger sama Mr Angkuh.. beli burger, dia pun cakap okei.. sebelum sampai rumah, dia text, 
Mr Angkuh : beli 2 burger nie..

MD : ai kenapa beli 2, 1 jak pun cukup lah..

Mr Angkuh : nda pa lah, satu tue aku punya..

MD : okei :/

sampai di rumah..
dia hantar burger, salam and terus balik..
jadi siapa lagi maw makan 1 burger nie? :/

burger tue masih ada di atas meja ni,di hujung sebelah kanan..
aku pula masih menaip entry dengan fikiran kosong~ kali laa :P
update nama contestant lepas nie..
entry apa nie? aku pun nda taw.. memang aku terkena kejutan hari kali kan hari nie..
nasib badan~



p/s : blogwalking till drop ni malam
p/s 2 : aku terasa nak design blog orang la.. siapa nak? design blog saja, bukan header :)
Photobucket

14 comments:

nabihancakap said...

kejutan demi kejutan.
jaga jantung kamu sblm mudarat!!

hahaha

MiSzy DiaN said...

@nabihancakap hahaha kejutan sampai nda bley berfikir suda nie.. hehe

b a m b a m ' s said...

mari lah bagi aku burger tuh dian kalau kau tak habes.. boleh aku makan sambil tgk maharaja lawak..kekekek

p/s: naseb baik kau x beli cili banggala kan.. hehehehehe..

Cikgu Fikri said...

huhuhhuu..
dian,
sorry...

weh,
cmner ko kenal dgn dayana tu?
siap korang bukak kedai online lg..
memang meletop...

||aLeaSaRa|| said...

he3 tak tau nak type komen kat ner ni.sis ngape takde tutorial utk buat scrollbar widget macam "si comel dekat sini" hingga pelawat terkini"?kgsikanlah ngan kami semua ye!

nelly said...

haha .*terkejut ^^*

Woofer Storm said...

tutor tu cuma sindir je pun .heheee napa tak bawa keretapi je trus...haahaaaa

gudluck ja ar dian^^

Double N said...

hahaha..pi beli sayur 3 kali... makan burger 2 biji..elok la tuh..tak jadik kurusnya.. hahahahah

MiSzy DiaN said...

@b a m b a m ' sCB.. aku da habis mkn pn.. hahahaaaaa

MiSzy DiaN said...

@Cikgu Fikri fiq.. aku kenal kt blog jak pn.. lgpn dia peramah mcm ko..


eh aku teda buka kedai on9 laa.. tu dia pnya.. bkn aku..

MiSzy DiaN said...

@||aLeaSaRa|| heeheh.. nati saya bg link tutorial tue k.. :)

MiSzy DiaN said...

@nelly hehe mmg :)

MiSzy DiaN said...

@Woofer Storm ahahaha sengal ko wooofer.. adeyhhh

MiSzy DiaN said...

@Double N hahahah adakah.. kurus suda ni taw.. hehee

Reserved | Copyright | Template Edited by She Little Sunshine. All Rights Reserved © 03 February 2014