Hello.Do Follow Me. Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
She Little Sunshine

Wednesday, 6 April 2011

:: KoNtEsT KeNaNgAn zAMaN SeKoLaH ::

contest : KLIK SINI

aku rasa entry kali nie kena demam SEGMEN kot sebab sampai sekarang masi nada entry pasal hari² yang aku telah lalui.. aisehh ta puji haha (n__n)Y tadi aku singgah kat blog sapa ya, then nampak dia join satu contest nie pasal sekolah² terus aku excited maw join sebab lama sudah kan kasi tinggal sekolah, kalau di ingat balik mesti tersengih² macam tupai hehe..

 form 1
masa form1 kompom lah skema sangat kan.. muka budak sekolah rendah pun masih nda ilang² lagi nie.. lepas tue boleh pula kena lantik jadi bendahari kelas yaa.. ALONG! then, masa nie aku rapat sangat dengan semua pelajar aspura kat sekolah tue sebab semuanya baik² dan juga hensem sampaikan warden asrama tu datang cari aku kat kelas sebab dah terlalu rapat kan dengan aspura.. rupa²nya aspuri nda suka pula kalau ada pelajar luar yang rapat dengan aspura dorang.. kes jeles! aku pun nda paham sampai bley jadi kes gaduh nie.. hurmm..

 form 2
masi lagi dengan jawatan bendahari kelas tapi kali nie naik pangkat lagi, jadi pengawas perpustakaan. hoho masa nie lah aku dah start ponteng kelas, konon ada keja di libry padahal maw escape jak.. nie semua pun pasal couple ngan budak skolah agama then clash.. menjejaskan pretasi aku dalam kelas huhu first time failed 4 subject sekaligus.. parah!
kesimpulan, sila jangan couple time skolah haha.. 

 form 3
still dengan jawatan bendahari, okei aku memang mata duitan pasal tu dorang suka lantik aku jadi bendahari haha.. part ni paling best dan kalau masa boleh di undurkan, aku sanggup pulang ke masa nie.. form3 lah yang ajar aku berdikari sebab aku masuk asrama yang sangatlah strictly.. ohh warden dia sangat garang walaupun sporting.. masa nie aku masih di tahap skema dan ikut peraturan, err nda suma lah.. banyak kenangan time kat asrama antaranya


- setiap kali hujung minggu, kompom pergi dekat kolam ikan pengetua dan tangkap semua anak ikan koi yang masih baby² dan kemudian masukkan dalam botol air mineral.. lepas tu nda sampai 3 ari sudah mati.. ikan dalam kolam pun makin lama makin berkurangan.. hahaha..pengetua mengamuk sakan yaa.. kami buat donno jak sebab sepa suruh nda bagi kami outing.
- kena denda junjung tilam dari atas ke bawah kemudian tidur di kaki lima sebab nda tutup lampu bilik and bilik terlampau bising mengalahkan aspura. hebatkan aspuri :)
- berlari di padang pada jam 5.30 pagi tanpa tudung sebab kami di asrama kan wajib pakai tudung jadi maw jua rasa free hair.. so kami pun bangun awal lepas jak solat subuh kemudian berlari di padang sambil buka tudung.. sekali datang aspura, semua bertempiaran ahaha..
- setiap hari isnin, rabu, jumaat akan ada kelas prep bersama pengetua sebab dia akan ajar subject BI.. time ni PMR, jadi suma ntah macam malas.. bila time banjir jak, kami selalu berdoa supaya hujan lebat dan rumah pengetua akan banjir jadi dia pun nda dapat datang pi sekolah maw ajar kami.. berita paling HOT dan GEMBIRA taw :)
- kalau malas maw pi kelas petang, asal jak time rehat terus naik pi hostel dan tido sampai lah abis sekolah.. haha.. sengal :P
- ajar junior escape sekolah dan asrama semata² maw pergi open house kat ofis mama
- bila setiap biro di asrama buat aktiviti dan bila semua senior² SPM dan STPM buat majlis khas untuk kami supaya kami lebih bersemangat maw menjawab time PMR nati, terharu sangat².. dorang sayang kami, kamu nda.. hehe..
- bila ASRAMA SMK SANZAC Batch 2006 antara paling terbaik dan berdisiplin, kami memang bangga dan gembira..

 form4
aku masih lagi bendahari!
masa nie dah mula gatal balik nak couple ngan budak teknik.. hoho jajal sungguh rupanya aku nie.. form 4 nie juga lah aku berjumpa dengan kawan baik aku dan akhirnya jadi keluarga angkat aku. sepatutnya aku masuk sekolah teknik tapi aku pi rejek sebab aku takut ngan subjek MATH!! huhu..

 form5
tetap menjadi bendahari kelas!
aku masuk asrama balik, tapi nda lama sebab nda best. aku keluar asrama sehari sebelum birthday aku lagipun aku slalu tido dalam kelas.. huhu.. then masa ni paling teruk kot, agaknya laa.. aku selalu ponteng kelas tapi aku ponteng dengan niat and cara baik taw.. lepas jak mama/dady anta kat depan gate, kemudian aku lesap pi bustop and terus amik bas pi bandar.. aku bukan lepak sembarang tapi stay kat library KK.. kat sini rupanya lagi ramai student ponteng tapi mereka belajar taw, termasuk lah aku.. ahaha.. semangat kan maw SPM..  then bila time kelas perdagangan jak, kompom kena suruh round satu bangunan and letak buku teks kat atas kepala.. entah apa motif kena suruh buat gini.. huhu malunya..
dan last sekali, aku pernah panjat bumbung asrama satu tingkat dengan berbaju kurung untuk ke kelas prep sebab gate kena kunci.. sengal! aku geram betul kat cikgu tu sebab dia mandai² jak kunci kami padahal belum lagi sampai masa maw kunci gate..geram sangat², bayangkan kena panjat dinding and berjalan atas zink.. huhu.. Baju Kurung okei.. terus aku memang panas sangat dengan cikgu tu sampai aku nda boleh tengok muka dia.. nasib jak nda kena sumpah gagal SPM.. huhu


banyak kenangan time zaman sekolah..
semua best² dan betul lah orang cakap, zaman sekolah adalah zaman paling terindah dan hanya sekali saja dalam seumur hidup kan :)
tapi aku paling suka form3 sebab banyak sangat kenangan masa tue..


last pic time form 5.. 


aku tag member CREW DPM! wajib ikut :)

berminat? 
KLIK SINI

4 comments:

Farhana Jafri said...

uina!! dax sanzac bha ni!! bestny jd bndahari tiap2 thun.. part SPM tu la bha xboleh lek.. skip klas tp pg library... bgus laie kau stay d klas.. dpat jgax barakah bljar tu.. tp bnda sua lpas kn~~ hope kau mng cntest ni k! ^^

jemput singgah ANASAURUS :)

MiSzy DiaN said...

@Farhana Jafri hye!!
ai kenal kaa dgn SMK SANZAC?? hehe.. bkn pa, dlu mlas bhaa maw p kelas sb ckgu pn bkn dtg jua jd p laa libry.. hehe.. bnda dah lalu tp bila kenang blik, herm.. hahaha.. lucu plak.. thanks yaa.. kalau ada rezeki, menang laa.. :)

Raji berkata said...

kau buat ak rindu sekolah =.="
sygnyer awat kau xnk msuk teknik
hohoho

MiSzy DiaN said...

@Raji berkata jom laa masuk skola blik nak?? ehehe.. aku nda maw masuk teknik sb ada math.. hua3..

Reserved | Copyright | Template Edited by She Little Sunshine. All Rights Reserved © 03 February 2014