Hello.Do Follow Me. Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
She Little Sunshine

Monday, 25 June 2012

Blog Melayu mampu ke peringkat antarabangsa

Tahniah buat Amanz Network kerana berjaya memartabatkan blog melayu sehingga ke peringkat antarabangsa. Amanz Network yang di terajui oleh Aman Firdaus ( founder ) dan beberapa lagi orang terpenting seperti CEO Tekong, Obefiend dan juga Nisa Kay kini mempunyai pengaruh terbesar di dalam sosial media massa terkini.


bangga kejap bila menjadi salah seorang blogger walaupun tak femes mana tapi sebagai blogger, pengaruh di dalam sosial media massa itu sentiasa memberi ruang untuk dipergunakan sebaik mungkin. siapa cakap blogger melayu tidak mampu berdiri sama tinggi sehingga ke peringkat antarabangsa. Amanz Network telah membuktikan apabila mereka mampu menyumbangkan artikel serta memfokuskan kepada perkembangan dunia IT dalam dan luar negara. 

actually ternampak news ni dekat facebook Bro Framstone. siapa yang tak kenal Bro Framstone tue, wa berani tukar domain and hosting blog ini pada bulan hadapan hehe. Bro Framstone merupakan fulltime blogger, selain daripada AriffShah dan juga Aman Firdaus. mereka bermula daripada bawah dengan membawa nama 'blogspot' sehinggalah mampu mendirikan nama yang tersendiri dan mempunyai pengikut yang ramai. nak jadi seorang fulltime blogger bukan mudah, malah mengambil masa serta memerlukan komitmen yang tinggi. 

semalam, Along Xp ada suggest kat aku untuk tukar hosting dan domain, well cadangan yang menarik tapi aku masih mempertimbangkan cadangan tersebut. bukan takut nak bazir duit kalau nak bertukar hosting dan domain tapi aku terfikir.. blog yang aku bawa sekarang ni, mampu bertahan ke selain dari memberi manfaat dan berkongsi pendapat serta pengalaman dengan orang lain? nak lagi aku bukanlah seorang fulltime blogger, aku hanyalah part-time blogger sahaja. 

sekarang nie pun, kehadiran blogger blogger baru ibarat cendawan yang tumbuh selepas hujan semakin berlambak sehingga aku terfikir.. nak jadi blogger nie hanya sebab nak dapatkan duit semata mata ke? ramai yang berblogging sebab nak dapatkan side income daripada iklan iklan yang di berikan, tak salah rasanya cuma kalau setakat nak dapatkan side income tapi tak sungguh sungguh dalam blogging, tak kan ke mana. tapi kalau dah rezeki iklan banyak, alhamdulillah. apa yang aku harapkan, akan lahir lebih ramai blogger blogger lain yang mampu membawa nama Malaysia ke peringkat yang lebih tinggi.

last, tak salah pun sebenarnya nak berblogging. aku tak minat dengan nuffnang semua tue dah even dulu penah juga jadi customer dia hehe tapi sekarang, aku tak tahu blog ni nak fokus arah mana selain berkongsikan pendapat dan pengalaman kecuali dalam tempoh setahun, mungkin blog ini berubah wajah menjadi orang tengah untuk bisnes aku. one day. aku tengah plan nak buat bisnes kat area Kota Kinabalu. bisnes apa? nanti aku kongsikan. keadaan sekarang tak mengizinkan aku untuk melangkah ke hadapan sebab aku masih terikat dengan jadual kuliah dan masih belajar selok belok bisnes. insyaAllah.

 rindu dengan blogger lama. Nelly, Iqbal Hakimi, Syafiq Rosli, Aman, Nazirul Hazwan ~ ramai lagi yang dah mula kurang aktif dengan blog. dulu kemain rajin korang datang blog aku kan. sekarang rajin tweet jak.


:: entah bila ada kesempatan untuk berjumpa dengan Bro Framestone.
:: dah kurang kenal dengan blogger baru sekarang nie..

8 comments:

Kira Kekuri said...

samalah dian,sekarang nuff sudah nda ada dekat belog aku. awal tahun tuh dah buang. blog aku pun, takat nih just sharing pendpat n pengalaman jg. :) tapi nanti2 x tahu pulak aku jadi apa dengan blog aku tuh. hehehe

Cik Rongoks said...

ika datang nk tag my :)

http://ikapukpuk.blogspot.com/2012/06/jom-tambah-geng-blog.html

MyMy said...

@Kira Kekuri hehe aku daa kurg minat ngn nuff ni..bkn apa, mls sbnr nya hahaha.. dlu ada gak $$$ dkat blog lama tp aku kasi burn jak.. hehe..

MyMy said...

@Cik Rongoks thanks ika.. my da buat :)

tekong said...

singgah singgah hehe

Aliff Haikal said...

Alhamdulillah . melayu boleh ! hehhee

Erm memang ramai sangat yang created blog skrg kakak . Tapi cuma orang2 tertentu saje yang dapat mencipta nama dari aktiviti ni :)

MyMy said...

@tekong ohhmyyyy.. CEO singgah cni laa.. alahai.. malu arr. haha

MyMy said...

@Aliff Haikal yaa.. alhamdulillah org melayu kita kreatif dan pasti boleh..


ada yg created blog pun sbb nak cari side income.. and betul tu.. cuma org tertentu jak and yg mampu bertahan dapat mencipta nama shingga skrg :)

Reserved | Copyright | Template Edited by She Little Sunshine. All Rights Reserved © 03 February 2014