Hello.Do Follow Me. Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
She Little Sunshine

Thursday, 21 June 2012

mabuk kerana arak atau cinta

abang..
mabuk itu bukan jalan penyelesaian nya..
sedar lah..
kita bukan tak mampu untuk berlari..
berlari lah ke mana sahaja..
kalau tersungkur..
bangkit lah kembali..
tapi jangan bawa sisa lalu..
aku tidak sebaik mana tapi sekurang-kurangnya aku tahu
arak itu bukan minuman yang terbaik buat kita.
tiada apa yang dapat membantu abang kalau
abang sendiri tidak mahu tolong diri abang berubah.
maaf..


hidup jangan buat benda bodoh semata-mata kerana cinta boleh tak? kita berakal bukannya bertuankan dengan NAFSU semata-mata. macam mana kau nak menyayangi orang lain kalau kau tak mampu nak menjaga dan menyayangi diri kau sendiri. aku muda dari kau, kau tua dari aku. maka aku panggil kau abang/kakak. itu sebab aku ada perasaan 'hormat'. so, have a 'respect' please.

dan yang kau..
kau cakap aku bajet gatal dengan lelaki.
kau kenapa?
ada masalah dengan aku?


p/s : baru balik dari tengok wayang, cerita Abraham Lincoln | Vampire Hunter. esok esok aku update cerita tue.

6 comments:

Cik Bambam said...

teroknyaaaa tgn diaaaa.. apa lar diminum arak tuh bila org ada masalah.. baik pergi bawa sembahyang.. lagi ada pekdahh

aku nak tanya jugak diaaannn.. kenapa ko tukar MyMy nie?? "mimi" eh? hahahaha

MyMy said...

@Cik Bambam hohoo tk taw laa ada apa dengan ARAK tu smpai sanggup wat tgn mcm tu..
ishhhh..

haha ..
napa aku tuka?
sbb nama 'MyMy' tu laa yg first skali aku pakai masa mula blogging.. bkn mimi laa..
MY.
spell it right.
My.
alaaa..

dot.com.dot.my laaa sbutannya hehe

Sharidawati Shahrudin said...

semoga tangan beliau cepat sembuh ...

Kira Kekuri said...

kekadang orang buta sebab cinta. kekadang orang tak ingat nyawa sebab cinta. arak, bunuh diri, pandu laju2 di lebuh raya. ada2 jak la perngai org dgn cinta ni.

#novel tuh aku ada 3-3. pinjam? boleh jak dian~ heheh

MyMy said...

@Sharidawati Shahrudin ya kak. my pun berharap tangan dia skrg ni cpt sembuh. makin teruk daa lukanya sebab balik2 terbuka jahitan..

MyMy said...

@Kira Kekuri maka nya.. menjadi hamba cinta ini tidak salah tp jangan menghamba abdi kan diri terus kepada cinta.. hehe



maw pinjammmm!! heehe

Reserved | Copyright | Template Edited by She Little Sunshine. All Rights Reserved © 03 February 2014