Hello.Do Follow Me. Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
She Little Sunshine

Wednesday, 20 June 2012

the more you give, the more you get.

who's believe it? i do. i do. i do.

tiba-tiba hari ini aku..
hanya mampu senyum dan ketawa. ketawa bukan sebab gelakkan betapa bodohnya
kau menjadi hamba cinta. maaf. sebab aku pun pernah jadi hamba cinta.
tetapi ketawa sebab aku tidak lagi mampu menjadi hambanya. menjadi hamba buat
Dia sahaja yang aku mampu.

kau. kau jangan terlalu angkuh dengan apa yang kau ada sekarang.
kalau itu yang direncana kan untuk kau oleh Dia, maka aku bersyukur.
bersyukur kerana jodoh kamu panjang. wallahualam.

aku bukan bajet islamik atau cinta islamik. maaf.
walau aku tidak sesempurna sebagai seorang muslimin pun,
sekurangnya, aku masih sedar. waras.
kesedaran itu ada di dalam diri aku.
'baguslah kalau kau sedar. memang padan dengan diri kau'
itu yang kau kata kan dengan aku.
ya, alhamdulillah aku sedar tapi aku kasihan dengan kau
sebab kau masih belum sedar lagi sehingga sekarang.
kenapa ya?

kau mentertawakan aku kerana kehilangan cinta.
terima kasih.
bukan cinta itu yang aku kejar. aku tersilap.
'ya, memang kau silap, bodoh'
berapa kali kau nak cakap aku bodoh? cantik tapi suka mencarut.
aku mencarut, tapi bila ingat diri sendiri 'perempuan',
agaknya cacat lah pendengaran orang lain bila dengar perempuan mencarut.
'jangan berlagak kolot.. ini zaman moden. semua mencarut,termasuk perempuan'
terpulang lah. kau cukup lawa di mata semua lelaki tapi sayangnya mulut kau
mencacatkan pemandangan itu. kesian.

oh,terlupa..
maaf.
budi yang kau tabur pada aku,
aku tidak dapat balas dengan cinta.
cinta aku tidak setara dengan budi.
aku tidak mampu menerima, maka aku menolak dengan baik.
aku tidak dapat memberikan kau cinta aku, maka aku balas dengan doa.
doa yang sentiasa mengiringi mu.
insyaAllah.
kamu beruntung kerana mereka menyayangi kamu..
sentiasa mendoakan kamu walau di mana sahaja.


p/s : he caught me. kantoi bersastera di facebook. 
hahaha aku bukan budak sastera. tapi aku budak perdagangan. maaf. ayat aku hanyalah ayat budak perdagangan bukan indah dan berbunga seperti budak sastera.

6 comments:

Kira Kekuri said...

ahhh I believe it too~ miss Dian.
aku pulak, tak pernah jadi hamba cinta. cinta yang ku terima hanya dari tuhan,keluarga, dan kawan-kawan disekeliling. aku sudah rasa cukup. mungkin ada aturan yang Allah atur untuk diri ini. wallaualam.
insyaAllah,doakan yg terbaik untuk mereka.



*tuudiaa, haha aku pun mahu ikut bersastera lah Dian!tpi malas plak pi update entry :p

Nurul Akmal said...

Sastera subjek yg paling tak suka... hehehe

Little Sunshine ( Ka'Yan) said...

@Kira Kekuri auwww kira.. insyaAllah aturan Allah untuk kita semoga semuanya indah2 sahaja.. hehehe.. sama2 kita berdoa yaa :)



ko malas nak update apsal? update laa.. teringin gak nk berkomen ngn ko ni hahahaha

Little Sunshine ( Ka'Yan) said...

@Nurul Akmal hehe tak suka kenapa pula? best taw sastera hehehe

eyjalukman said...

ehhhh kak dian buat blog baru ke ?? pdan blog lama tak dgr cite dah .
anyway kak dian , peduli je ap org kata . dy nk mencarut biarkan . yg penting kak dian tak jd hamba cinta yg penuh tipu helah . jd hamba cinta-NYA lebih bermakna , takda kesedihan mahupun kedukaan :)

MyMy said...

@eyjalukman eyja.. ah'ahh.. kaka buat blog baru laa dik tp post2 lama suma akak daa import ke sini..

thanks dik.. harap eyja pun macam tu gak.. meraih cinta-Nya lebih baik dari meraih cinta Dunia yang belum terjamin untuk kita..

Reserved | Copyright | Template Edited by She Little Sunshine. All Rights Reserved © 03 February 2014