Hello.Do Follow Me. Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
She Little Sunshine

Friday, 22 June 2012

Oh My Novel

terkesan dengan entry kira pasal novel maka aku pun gatal hati nak update pasal novel juga. tapi aku review secara kasar jak. tak mampu nak review secara keseluruhan sebab aku tak habis baca lagi hehe.

aku start baca novel since form 2 and novel pertama yang aku baca ialah 'Ombak Rindu'. itu pun pinjam dari kawan. sampai sekarang aku masih terkesan dengan watak Hariz yang sangat sangat romantik.then novel kedua ialah 'Bicara Hati' yang di pinjam dari jiran rumah. satu hari jak aku baca sampai nangis nangis. ok! feeling sangat. then naik form 3, aku baca novel 'Masih Ada Rindu'. aku ingat lagi,aku baca novel tu sampai nangis nangis dalam kelas ERT. cikgu ajar kat depan, aku sibuk nangis kat belakang layan novel. itu lah antara novel kesayangan aku sampai sekarang. plot yang ringan dan meruntun jiwa. kalau baca balik, sure aku nangis.
the other's is.. Rindu Yang Pergi, Cinta Pertama, Berikan Cintamu, Adam dan Hawa, Lagu Rindu, Mimpi Yang Pasti, Rela Menanti, Jalinan Kasih, Seredup Kasihmu, Yang Terindah, Hatimu Untuk Siapa, Setia Menanti, Bisikan Rindu, Seindah Memori, Pesona Rindu, Sepi Tanpa Cinta, Mencari Cinta, Kabus Kasih, Sedetik Cinta, Pelabuhan Kasih, Tak Seindah Mimpi, Gerimis Di Hati, Sambutlah Cintaku, Cinta Marissa, Sukma Rindu, Selaut Kasih, Arjuna Hati, Arca Kasih, Nota Cinta Buatmu, Rindu di Kalbu, Epilog Cinta, Hamparan Kasih, Kau Kekasihku, Manisnya Cinta, Gemersik Kalbu, Akhir Yang Indah, Cinta Aku Seadanya.

yang lain aku tak ingat. banyak lagi sebenarnya tapi dah lupa lupa pun tajuk nya. semua novel yang aku baca ialah keluaran Alaf21 dan penulis yang selalu menjadi pilihan aku ialah Fazie Hanna, Anis Ayuni, Lily Haslina Nasir, Norhayati Ibrahim, Damya Hanna.

tapi itu dulu. sekarang ni aku dah bertukar selera pula ke Buku Prima , Kaki Novel dan Karya Seni..  itu pun sebab housemate aku yang kaki novel. aku stop baca novel bila masuk semester 1 sampai lah habis semester 6, baru lah aku mula giat baca novel macam dulu. so far selain dari novel Alaf21, aku dah layan novel Cinta Ini Milik Kita, Betulkah?, Cinta Awek Pakwe, Kau Aku Kita, Hingga Hujung Nyawa .. yang lain pun aku tak ingat sebab pinjam novel member jak hehe. 

satu lagi, dalam banyak banyak novel yang aku ada, novel 'Seandainya' lah yang panggil tebal pernah aku beli iaitu 886 m/s gilerrr.. makan masa 2 hari nak baca. selalu dalam masa sehari jak aku da habis baca. apa pun, sekarang ni target aku nak cari novel novel nie pula tapi aku tak jumpaaaa. urghh! 

  










walau aku baca novel pun, tak penah juga aku terlepas baca Al-Quran. Mak cakap, apa lah guna baca novel sampai nangis nangis kalau baca Al-Quran pula tak pernah nangis. Aku pernah baca tafsir Al-Quran sambil  nangis bila pengertian yang tersurat sangat sangat menyentuh hati aku. 

p/s : ahad nie maw cari novel 'Andai Itu Takdirnya' 

12 comments:

Cikgu Fikri said...

SUAMI AKU USTAZ ni aku ada tgk kwn aku bcer smlm..
dia kata best!!!!!! :)

Cikgu Fikri said...

korea!!!
suka!!!!
Huhuuhhu..
bali?
tringin gak..
tp kna tgk budget dulu..
huuhuhu :)

Kira Kekuri said...

alhamdulillah, aku pun sntiasa ingt baca alquran. paling best baca tafsir. dapat tahu banyak kisah dan banyak lagilah. selagi kita masih bernafas ni, mmg bagus sangat lah kita pelajari alquran tuh. sangat banyak faedah! huhu. Sama,aku pun pernah nangis2 baca al-quran, terutama bila sorang2 di bilik.

I love you mr arrogant sudah aku ada, tengah tunggu turn dia. eii bnyak tul novel aku ni belum d baca oh dian. haha :D mahu beli novel baru. mungkin tunggu 2 bulan lg lah kali..

bah cari lah tuh, Andai itu Takdirnya, sure kau nangis punya. Aku nangis tul baca tuh. punya best cita dia . Hari tuh ada di Popular aku nampak ;))

MyMy said...

@Cikgu Fikri kawan ko baca novel juga kaa? dorang pun cakap best.. aku nak beli tp masalahnya novel tu daa hbis pula kt cni taw..

MyMy said...

@Cikgu Fikri korea and bali.. which one good? hehe.. later laa we decide k.. now study and kerja.. kumpul duit. sampai masa baru laa kita g bali.. hehe amcam??

MyMy said...

@Kira Kekuri bagus baca tafsir al-quran tu sebab kita ni selalu jak baca al-quran tp tk mendalami maksud dia kn.. tapi asanya aku lagi feeling bila baca surah yassin hehehe..


wahhh..
ko ni banyak novel best2 kan. kalu gini, tinggal laa aku di rumah ko kira.. bertapa di sana.. hahahaha.. boleh kaa?
ui.. mw pinjam tu novel ombak rindu and sekuel dia skali.. hehehe..


yaa.. on my list suda tu novel andai itu takdirnya.. nak lagi, novel tu use my name kan hahahaha..

Kira Kekuri said...

@MyMy Oik! bukan yg use ur name Takdir itu Milik aku? haha. Andai itu takdirnya novel lain. Tapi penulis sama. memang lah penulis dia ni suka mengelirukan pembaca dengan kasi nama yg hampir sama bah.

emmm boleh lah. bahh nanti raya kalau kau pi kb rumah nenek kau, ko singgah rumah aku,aku kasi pinjam. hehe ;p

MyMy said...

@Kira Kekuri hahaha wa bingung sudaa.. haha aku taw novel tu kaler ijau jak laa.. hahaha..


bhaa.. nati laa.. ehh kira..
esk free? maw join kmi p jalan2?

Kira Kekuri said...

@MyMyhaha dua2 novel tuh hijau dian.

opss tidak jadi, ngeee. penat. mengajar budak2 dan malam hari mengemas rumah. amboiii . selamat bercuti dian! :)

MyMy said...

@Kira Kekuri astaaaa haha nda laa ku taw kira.. yg ku taw.. ada nama ku jak.. wahahahaha..

Aliff Haikal said...

Novel ombak rindu dah lama ke ? :o

Saya juga pembaca novel . Kay :p

MyMy said...

@Aliff Haikal novel ombak rindu tu daa lama daa dik.. dari akak form 2 lg.. hehe tahun 2005 hehe.. pembaca novel juga kaa? wahhh.. best2.. blh tuka2 novel pasni hihi

Reserved | Copyright | Template Edited by She Little Sunshine. All Rights Reserved © 03 February 2014