Hello.Do Follow Me. Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
She Little Sunshine

Wednesday, 4 July 2012

Spontaneous Thursday #5 Lafaz Sakinah

Heningnya
Sunyi suasana
Lafaz sakinah bermula

Apa rasa
Diterjemah hanya
Sebak abah tangis ibunda

Adalah aku wali puteriku
Serah kini amanahku ini padamu
Nafkahilah dia curah kasih dan cinta
Lebih dari yang ku berikan kepadanya

Dulu esakannya sandar di bahuku
Tangisannya kini ku serah padamu
Bukan bermakna dia bukan milikku
Fitrahnya perlukanmu
Jadikanlah dia wanita syurga
Mengerti benar akan maharnya
Taat itu bukan hanya pada nama
Indah ia pada maksudnya

Ku akur
Akan pesanmu
Puterimu kini amanahku

Iringilah
Dengan doamu
Bahagia kami dari redhamu




apa beza Spontaneous Thursday dan Wordless Wednesday nie?
Spontaneous Thursday - adalah ayat
Wordless Wednesday - hanyalah sebuah gambar

6 comments:

cik faez said...

ehh ~ kata bukan budak sastera . tp bermadah helah nmpak . heheheh .. just kidding ;)
jom join giveaway lg . hehe
http://xoxohaneyko.blogspot.com/2012/07/1st-giveaway-by-fatin-fatini.html

Kira Kekuri said...

lafaz sakinah nih aku jarang dengar. aku dengar lagu kumpulan nasyid jak hari tuhh..

d bahagian mna selalu ni mymy??
tapi kalau aku kan, tengok org kawin aku ikut nangis..sedih tgok bawa dia serahkan tanggungjawab dekat menantu..sedih..sedih..

MyMy said...

@cik faez itu hanya lah kata kata dusta semata mata hahahaha.. nda bhaa.. hehe sesajaa.. thanks for tag :) nanti my join.

Eca Dwinky Asha said...

sayu jak baca ne.... :(

MyMy said...

@Eca Dwinky Asha hehe tu petanda nak suh kawin laa tu kak hehehe

azizah :) said...

sayu bila betul2 baca masa akad nikah...

nasib la akak xkena.. da la akak ni kuat nangis..huhu

Reserved | Copyright | Template Edited by She Little Sunshine. All Rights Reserved © 03 February 2014